äntligen

imorse vakna ja vid 8 av klockan. gick upp efter att ja snozzade 2 ggr. tog med mig tvätten och gick ner och startade första maskinen (som ja denna gång kom ihåg o starta =)). sen upp o somna om, sov halvbra den timmen som var. gick upp sen igen, då bytta ja om från pyjamas till kläder, för pyjamasen skulle oxå tvättas. 
 
någon gång runt 10- halv 10 så går ja på toa. och inne på min toa har lampan varit trasig i ett antal dagar, så d är rätt mörkt. så när ja har duschat o uträttat behoven så har dörren stått helt öppen, för o få in lite lyse åtminstone. Och idag när ja gör detta, så hör ja någon komma i porten, sen hör ja nyckel i mitt lås. det var älsklingen som kom. så fort, av ren reflex, reser ja mig i stänger dörren. dock ivanliga fall när vi umgås så brukar ja inte stänga in mig direkt på toan, men nu blev d ju så överraskande liksom.

så idag har älskling hjälpt mig att byta lampan.... var inte så svårt, var en skruv man skulle ta bort.
sen åkte vi till ekholmen, för älskling skulle besiktiga en bil åt en släkting. vi var där vid 12, men tydligen skulle vi inte vara där förens kl13. så blev inte bra. speciellt inte när han tänkt börja jobba kl13. men men. så vi gick in på ica, handlade ny lampor till badrummet och en varsin glass. gott var det. sen åkte vi hem, och jag gick ner till källaren och tog tag i tvätten som låg i torktummlaren o la in sista blöta tvätten. sen var det nästan dags att åka tillbaka till ekholmen och göra ett nytt försök. sen besiktning av bilen, gick igen klockrent.
sen skjutsade älskling hem mig och han åkte o jobba. Efter det har ja lagat lite mat, blev potatisgratäng, den från igår, och panerad fisk med sås. funkade väldigt bra, var lite skeptisk, men gott var d =)
sen har ja letat recept till smörgåstårta. ska nämligen göra en imorn, som ja o älskling ska ha som matsäck på lördag, då vi kör första rally tävlingen.

ne nu ska ja diska lite o fixa ordning i köket. sen kommer sandra, och vi åker o handlar på maxi tillsammans. roligare med sällskap.

hörs sen kanske. puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0