fredags

ja, skulle skriva om i fredags för någon dag sen, men har inte haft tid, har jobbat... men nu gör jag det.

började med i torsdags efter jobbet. åkte ner till älsklingen. vi gjorde inte så mkt, typ gick o sov. på fredagsmorgonen skulle älskling upp vid 6. och han snozzade 4-5 ggr. han var trött, och det gjorde mig skit trött. sen när han väl hade gått upp, då hör ja hans ringsignal på väckarklockan igen. men det lät mkt tystare nu, fattade inget alls. men det var inte hans, utan hans mors.
sen kommer älskling in innan han ska åka till jobbet, och tar tag i mig, jag hoppar upp till taket, för han var iskall =S
men sen försökte ja somna om igen, men inte så lätt, hans mor var uppe, sen hans lilla syster. somnade om när dom väl hade gått hemifrån. men då var d typ bara 30 min kvar att sova för min del. så var skit trött när min egna klocka ringde. men gick upp, ställde mig i duschen. sen när ja kom ut hade ja ett missat samtal, det var Madde, bies tvillingsyrra. hon skulle komma hämta mig, vi skulle upp till louise, deras stora syster. så var bara o ta på sig, sminka o borsta tänder på typ 5 min.
sen var vi hos louise ett tag. sen skjutsade vi henne till jobbet, hon skulle fylla i något papper om att hon vill gå hem tidigare under sin graviditet från jobbet. och då åkte madde o fixade lite potatis o morötter som dom skulle sätta i deras trädgårdland. sen hämta vi louise. åkte till kyrkan, ställde bilen där o sen gick vi ner till torget i kisa. där gick vi några varv. mkt trevligt. när emil gick själv så drog han med sig madde till ett stånd, där spelade dom musik, så han ställde sig o dansade där på torget. såg roligt ut =)
sen åt han en korv oxå... den killen kan äta hur mkt som helst. för sen gick vi o handla frallor på fiket, och dom skulle han oxå ha när han fick syn på dom. men han fick vänta tills vi kom hem till hans mormor.
så vi vandrade dit. fikade och satt ute i solen. var underbart.

på kvällen var vi, jag och älskling, uppe i garaget och fixade med folkracebilen. lr det var tobbe och bie som gjorde det, medans jag o sofie kolla på o grillade lite mat =) var riktigt trevligt. sen åkte ja hem till min lya för o sova några timmar innan det var dags o sova. 

som sagt, igår jobbade ja hela dagen. sen när ja kom hem gick ja ner o handlade mat. och började med maten, det blev tacos. sen kom älskling och vi kolla lite tv sen käkade vi.
grannarna hade fest, så d spelades en del musik. och sen när dom väl hade slutat så kom kärringen hem och började kliva i sin lägenhet över oss. så älskling har inte sovit mkt i natt. jag kan sova utan att störa mig på det. speciellt igår, var skit trött.

idag blir d att jobba, sen hem o laga mat o sova. börjar 5:45 imorn. så ingen sen kväll här inte. men älskling vill nog se filmen, så får se om ja gör d med, eftersom sovrummet är i vardagsrummet. men annars kan ja nog sova ändå om han kollar på tv. får se hur d slutar.

ha en bra dag. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0