mysig dag

idag vaknade ja vid halv 9... låg ett tag o drog mig... sen upp o satt i soffan en stund. sen blev d dusch o fixa ordning mig, sen åkte ut till ikea en sväng. För skulle köpa sängbord till sängen som ja ska köpa till nya lägenheten. varför ja ska köpa sängborden redan är för att ja är orolig att dom ska utgå, för dom finns ej med på hemsidan längre, så börjar bli orolig. Men när ja kommer till ikea, så frågar ja personalen där vad d finns för sängbord till serien MALM som ja ska ha. och då visar hon två olika, varav ett av dom är det som ja vill ha. så ja frågar henne om dom ska utgå lr något liknande eftersom dom inte finns kvar på hemsidan. men det skulle dom inte. så jag köpte dom aldrig idag.. men ja börjar ångra mig, är lite orolig, för varför finns dom inte på hemsidan om dom då ska finnas i sortimentet? så ska nog åka dit på fredag och köpa dom ändå tror ja.
sen gick ja ett varv på ikano. köpte två register till mina pärmar med alla viktiga papper. så d var vad ja fixa med när ja kom hem från stan. Sen köpte ja en bok oxå, Sommardöden skriven av Mons Kallentoft. Har läst första boken av honom, Midvinterblod. Dessa böcker utspelar sig i Östergötland, mest i Linköping. Är skönt o läsa böcker man känner igen sig igenom. 

                                                                         
Men när ja kom hem från ikea åt ja upp maten som blev kvar från igår, isterband och potatismos. vad gott. satt ute på balkongen i solen och käkade. underbart. När jag satt där så kom grannens hund ut på deras balkong. och när hon fick syn på mig blev hon jätte glad. blev så till sig så hon skällde lite. då kom killen ut från lägenheten o skällde på henne. stackare, hon var ju bara nyfiken på mig. Men dom har väldigt bra pli på hunden, för ja har typ aldrig hört henne skälla. och det är lyhört i lägenheterna här, så det har varit skönt.
Sen fixade ja som sagt med mina papper. blev bra... slängde en hel del papper som inte behövs sparas. Sen blev d ut i solen igen, satte mig på stolen och läste min bok, När jag hör din röst, skriven av Stephennie Meyer. Är andra boken i serien. mkt mkt bra. har dock bara kommit några sidor, men ändå redan bra =)
När ja satt där o läste, så tittade ja plötsligt upp, och där på gräsmattan nedanför balkongen stod älskling. Första reaktion blev, va gör du här, fast ja blev jätte glad. roligt  när han bara dyker upp, älskar dig!
                                                                       bok ett o två i serien
Och när han kom övertalade ja honom om att hänga med ut och gå. för innan han kom så hade ja bestämt med Sandra att vi skulle ut o gå en sväng i det fina vädret. och jag lyckades övertala honom. dock hängde han med på ett vilkor, att han skulle få pizza till middag. Okej då. fick väl gå för denna gång.
Promenaden var mkt mkt trevlig. Vi var båda två helt slut efteråt. så blev lite vila hemma i soffan när vi kom hem. sen åkte vi till tallboda o köpte pizza, som vi tog med hem. Till pizzan kollade vi på Irene Huss andra film. Den var bra, nu har vi bara 4 filmer kvar om henne o se=)

sen kolla vi på rent hus. hoppas någon säger till innan d blir så skitigt hemma hos mig... älskling påstår att d kommer bli så skitigt när vi  flyttar ihop, men d tror ja faktiskt inte, skulle inte kunna gå så långt, även om ja e en slarver. men inte så pass som dom på tv.

Ne,kanske ska lägga sig snart, ska jobba imorn. dock bara mellan 8 och 16. så är hemma skapligt ialf. sen e ja ledig på fredag. hade tänkt mig att älskling och jag skulle åka till Norrköping då och kolla på tv på Media Markt, för ja har presentkort där, så ska använda det till en del av tvn e tanken.

en irriterande sak hände idag. vi hitta en bardisk vi ville ha i vår lägenhet. skickade mail på det. men efter några timmar så ringde älskling. men hade vi ringt då när vi skickade mailet hade vi nog fått den. fy fan vad träligt. Någon som har en snygg bardisk dom vill bli av med? hör av er i så fall.

puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0