poff bang och rök

idag kom älskling in till stan, vi åkte till ikea och inhandlade sängen idag=) blev sängram, två bäddmadrasser och en byrå med 6 lådor. sen köpte ja en badrumsmatta oxå. så nu e d riktigt fint i badrummet, det är typ klart. ska bara byta lampa typ o sen ställa in våra grejer då.
   sängen
sängborden

byrån

sen kom sandra på besök. hon verkade gilla lägenheten. det gör ja med. tror ja kommer vilja vara där massor =) och speciellt när det är mitt o älsklings =)
sandra och jag var ute och gick en sväng sedan. ner till berga och sedan runt tillbaka till johannelund. gick då till ica och köpte nya säkringar till lägenheten. för det var en som hade gått under dagen. så är ja kom upp till lägenheten så bytte jag säkring. men när ja satte i den nya o satte igång strömmen igen så sa d bara pang. det var från kylskåpet. bytte då en säkring till, men d började ryka från kylskåpet. så ja ringde pappa. o under samtalet small det igen, och då kom d svart rök, sprang direkt o stängde av strömmen i hela lägenheten.
så ja sprang ner till trappuppgångens information och letade upp journumret. ringde o frågade vad ja skulle göra. hon skickade ut securitas. han kollade på d och sa att d var något med elen o göra, så han ringde elektrikern. så fick vänta ännu en stund innan han kom. vi drog ur kylskåpet o drog ur elen från den. så imorn ska killen som har hand om kyl/frys grejer komma o kolla på d, antingen beställds det delar till termostaten lr så får ja ett nytt. det som e surt är att kylskåpet e nog inte mkt mer än 6 månader gammalt. så förhoppningsvis finns d garanti kvar, så får kanske ett nytt. bara ja har ett när ja väl ska flytta in så..
nu ska ja försöka tvätta bort denna bränd/brand lukten ifrån mig och sen sova lite. för imorn blir d jobb och sen hem till föräldrarna o fira allt folk.  Bror fyllde i lördags o morsdag i söndags o min syster blir myndig imorn. så slår ihop allt på en gång. så är d när alla fyller samtidigt. för om 10 dagar fyller mamma och om 23 fyller jag =) så blir en del =)

godnatt =)

Kommentarer
Postat av: Becka

Precis de där sovrumsmöblerna har jag också.. Mycket, mycket fina ;)

2009-06-04 @ 01:06:14
URL: http://becka85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0