8 dagar

mm... det var hur många dagar som lönekontoret kunde berätta för mig att ja kan ta ut i sommar. jävlar vad less ja blev när ja hörde det. kul att ja bara kan få en vecka... jätte kul =(
blev skit lack sen. usch usch...
Men sen snacka ja med en jobbarkompis... o han berättade att d e ju bara arbetsdagar som ja har på schemat som räknas i mina 8 dagar... och eftersom ja bara går på halvtid så e ja ju typ ledig 2-4 dagar varje vecka... så kanske att ja skulle kunna ha mer än en veckas semester i sommar. hmm... började fundera på det där.
Och nu efter jobbet så har ja suttit med mitt schema och kollat hur ja jobbar just dom veckorna som ja tänkt mig... och jag kommer kunna ha ledigt 3 veckor, om det räknas med det schema som vi har nu och att ja räknat rätt på hur ja jobbar dom veckorna...
Så i så fall blir d vecka 28,29 och 30... vecka 29 måste ja få, för då är ja redan uppbokad... åker till gotland på måndagen och är borta tills söndag någon gång....
vecka 28 är d ju folkracefestivalen i vimmerby... får se om ja ska med på den, får se hur mkt pengar ja har, för kommer ju säkert att gå åt en del vecka 29...
vecka 30 har ja faktiskt inget alls planerat... den veckan vill ja nog bara ta d lugnt o åka på några småutflykter kanske.
men om ja får dessa veckor är ju oxå ett dilemma. som sagt var, vecka 29 måste ja få... sen hur ja får dom andra veckorna är inte så jävla viktigt.


idag blev ja väckt klockan 8:12 av att min mobil ringde. Och under natten så hade min digitalklocka slocknat, så hade ingen aning om tiden. Och när jag såg att d var jobbet som ringde så blev ja helt ställd, trodde ja försovit mig, och i så fall jävligt mkt, för skulle börja 11:30, så förstod inte hur d skulle hänt. Men så var d inte, utan klockan var lite över åtta. det var chefen. och han undrade om ja kunde komma in lite tidigare, för Malin, som öppnade idag, var sjuk. så chefen skulle skicka hem henne.
trött som ja var klev jag upp... sov så jävla skönt o var verkligen skit trött. och jag skulle duscha o så innan jobbet idag var tanken, mne var för trött för d, så fixade ordning mig, käkade frukost, i lugn o ro, med en god kopp te, som iof var för kall, för ja hade väl för bråttom lr något. Fast ja kände mig inte stressad, utan tog d lugnt. Och ändå så var ja klar och åkte hemifrån typ 8:40 någon gång. så ja hade haft ca 30 min på mig att göra mig ordning och åka till jobbet. känns som en väldigt bra tid, för o vara tjej, lr vad säger ni????

så idag blev d 10,5 timmar på jobbet. kommer klirra bra i kassan sen... och inte nog med att ja fick börja tidigare, utan när klockan blev 18:00 ikväll så började det välla in folk... dom bara kom upp från ingenstans, och just under denna tid så äter min Kollega. så ja e ensam i butiken. och alla människor ska ha mat, och dom e stora sällsakp, så blev mkt mat till varje "kund"... så ugnen vår gick i full fart, så kollegan fick komma ut från lunchen och hjälpa mig, han tog kassan o ja tog mat"avdelningen"... riktigt smidigt faktiskt... sedan blev d lite lugnt, han kunde gå tillbaka o äta klart o så...
sen innan ja skulle gå hem var toaletterna tvungna o göras ordning... så d fixade han, medans d kom ett lass till med massa mat... så stod där o hade kassa o fixa maten...
sen när d var klart, såg ja att klockan hade runnit iväg... slutade för en kvart sen, men ja tänkte i mitt huvud, ja kan stanna en kvart till, så blir d bättre med lönen o enklare o så att räkna o ha koll på, än när man har en kvart hit o en kvart dit. så stannade, tömde alla soptunnor i butiken och fyllde på lite frukt och smörgåsar, så slapp han d sen... för d finns ju så mkt annat man ska göra när man stänger.

Nu så sitter ja här o bara slöar... ska strax lägga mig, läsa något kapitel i min bok... läser första boken som handlar om filmen Twilight, som ni kanske sett på bio??? läs boken, finns 4 st i den serien, men har bara läst halva första än så länge. Men den e skit bra, nackdel är väl att man vet vad som kommer hända eftersom man sett filmen, men i boken e d så mkt små detaljer som man inte la märke till i filmen, så boken e jätte spännande och romantisk o bara underbar...
aja, nog för mig. puss o godnatt

Kommentarer
Postat av: sandrao

jag flyttar 1 maj flyttar. står i något äldre inlägg ;)

2009-03-13 @ 09:34:17
URL: http://sandrao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0