fiskgratäng

fick en förfrågan av min gamla kollega Linda om hur ja fick till min fiskgratäng som jag gjorde förut idag... så jag tänkte att jag skulle skriva upp receptet här, så att kanske någon mer vill testa....

1. Sätt på ugnen på 225 grader
2. Smörj en ungssäker form
3. Lägg fisken i formen och krydda.
4. Täck över formen med folie och ställ in den mitt i ugnen och låt koka i ca 15 minuter.

såsen
Här så fuskade jag lite. jag köpte en färdig sås från knorr. Dill sås för fisk heter den.
såhär gjorde ja den:
1. fräs finhackad lök i lite smör.
2. lägg i färska chaminjoner och stek det med löken en stund.
3. häll sedan i skalade räkor (dock skalade nu då)
4. häll på mjölk, 3 dl till en påse sås.
5. sedan i med såspulvret och låt det koka upp till en lagom tjock sås.

6. häll sedan såsen över fisken.
7. Lägg på några skivor tomater sen in i ugnen i ca 10-15 min.

Servera med potatis.

hoppas någon vill prova, och säg gärna vad ni tycker om d i så fall....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0