poliskontakt

igår på jobbet så stod jag i kassan. jag startade en pump där ute på planen. sen tänkte ja inte så mkt mer på det. men efter en stund så undrade ja vart personen till tankningen tagit vägen, för när ja kolla kameran så stod inte bilen kvar. så jag gick in o kolla på vår övervakningskamera om jag kunde se vem personen var och om personen skulle vara kvar i området, att den bara åkt o parkerat bilen innan betalningen.
men nej. det var en klockren smitning. så ja började o söka efter bilen. man kan ju ta reda på via regnumret vem som äger bilen. det gjorde ja, och hittade kvinnan som ägde bilen. dock var d en man som tankade bilen när han var hos oss. men ja ringde kvinnan, och frågade om hon hade en sådan bil:

- äger du en vit opel corsa?
- ja, lr jag gjorde.
- gjorde?
frågade jag kvinnan
-  ja den blev stulen för två dagar sedan.
 - jasso, för den var här o tankade för 30 min sedan, men då tar ja väl o ringer polisen istället, tack ändå.

så sen ringde ja 11414. fick sitta i kö först. sen pratade jag med en trevlig kille. som frågade allt möjligt om den här bilen o tankning o allt. sen ringde han dom som hade hand om den stulna bilen och bad dom kontakta oss, för att få filmsekvensen över när han tankar och sedan bara drar iväg.
sen anmälde vi då även smitningen, så att han kunde utreda detta.

efter någon timme kom då polisen till stationen och hämtade vår filmsekvens. och nu hoppas jag på att detta kan hjälpa, så kvinnan förhoppningsvis kan få tillbaka sin bil, lr att dom åtminnstone får fast han som tagit den. håller tummarna=)

Kommentarer
Postat av: Linda

Åka till gotland under stockholmsveckan är bland det mest idiotiska man kan göraa, det är svindyrt att bo, finns ingenstans att äta och det är fulla dryga stockholmare över allt... framställningen av veckan i S.O.S Gute är rena barnleken av hur det verkligen är, det finns 2 veckor jag vägrar åka till gotland -det ena är stockholmsveckan och det andra är medeltidsveckan -bara en massa idioter överallt då ;) Jag satsar på att åka dit i slutet av augusti när vattnet är varmt och de värsta turisterna åkt hem :P

Men ska ni dit, boka båt och boende (även om ni bara ska tälta)nu, annars kommer det gå på mycket pengar!

2009-05-09 @ 11:49:02
URL: http://idinlillavarld.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas de får fast tjuven...



Bra jobbat av dej! :)))

2009-05-12 @ 16:29:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Krican

Spännande! När får jag se dig i en deckare?? =)

2009-05-15 @ 18:08:21
URL: http://homooeconomicus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0