pannerad

idag har dagen vara varit allt i från perfekt...

massa grejer som skulle göras på jobbet.... vi hann typ inte med något alls av det... usch.... så frustrerande...

sen kom d nya kylar till butiken... o dom kommer inte in i något dörrhål. så där står vi med tre drickakylar utomhus som måste in...

sen så låser sig ena kassan, o jag är ensam i kassan, så ja har massor med kunder, kön bara växer... det ända som gick o göra var o starta om hela datorn. o d tog lång tid... men efter jätte lång tid så kunde den kund som var först äntligen betala. fast sen uppkom nytt problem, den kundens tankning fanns fortfarande kvar i kassan, fast att han betalt den redan. så hur gör man nu? blev en hel del kvitton o ut o in med massa pengar. men det löste sig till slut.

sen strula den andra kassan. pengar bara försvann... dom blev en registrerade i cash guarden. men kom inte heller ut igen som de brukar. så var väldigt skumt.
men det löste sig till slut.

men blir aldrig som man tänkt sig... skulle sluta kl16 idag, o då skulle ja direkt till gymmet, för att sen hem o laga mat. men kom inte från jobbet förens kl17:30 typ. så hoppade över gymmet, för var så himla hungrig. så åkte direkt hem o laga mat..

idag blev d pannerad torsk med potatismos o fisksås till.
jag pannerade torsken själv. fick ett tips när ja kollade på tinas cook along för någon vecka sen lr två. då pannerade de dock kött. men testade deras tips idag på fisken, o d blev mkt mkt bättre än det vanliga sättet.

här kommer tipset ja fick:

pannera först fisken i mjöl

sen i ägg

sen i ströbröd.

det gjorde att själva panneringen satt kvar på fisken, för ja lyckas alltid annars få dne o lossna... så, pannera allt ni ska pannera på egen väg med mjöl innan ägget. blir kanon =)

Kommentarer
Postat av: Maria

det visste jag redan ;) det har min svärmor lärt mig hihi

2009-10-28 @ 18:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0