chaminjoner

igår kom min chef in på lagret, där ja stod o räknade all tobak, med en stor låda med färska champinjoner. han sa att jag hade fått dom av en kund för att jag varit snäll.

Det började med att en kund kom in och frågade om han kunde stå till dagen efter på parkeringen, det är enligt skyltningen endast tillåtet att stå i 45 minuter. Så jag berättade för kunden att han skulle ställa bilen borta på lastbilsparkeringen, där det inte finns någon gräns. Då berättar han att hans bil var trasig, och att han inte vågade köra den längre, pga att däcken skulle kunna explodera o gå sönder.
Självklart fick han stå på korttidsparkeringen då. Hade han berättat det från början hade jag inte bett honom o flytta på bilen till lastbilsparkeringen.

detta händer rätt ofta.. att bilar går sönder och självklart får bilarna stå då. bara d inte blir en längre tid. oftast står dom tills bärgare kommer lr om dem hämtar bilen senare. Så jag tyckte inte att jag var överdrivet snäll mot denna kund. men som tack fick vi en hel låda med färska champinjoner. tack så mkt.

nu är frågan, vad kan man göra för något av färska chaminjoner?

igår stekte jag några vid sidan av maten, med grillkrydda o massa smör.

idag efter träningen så gjorde ja lunch. hade macaroner kvar sedan igår så gjorde en chaminjonsås. här kommer receptet:

 * hacka rödlök, vitlök och gul lök
 
 * hacka 3 stora chaminjoner

 * värm upp en gryta med smör

 * häll i löken

 * häll i svampen

 * stek ihop allt med kryddor - jag använde chilikrydda, svartpeppar och grillkrydda

 *
häll sedan i 2 dl matlagningsgrädde och låt koka

 *  för o få färg på såsen häll i några droppar soja

kan verkligen rekomendera denna mat... blev mkt gott.


Kommentarer
Postat av: Bellezza

Älskar din blogg!

Brukar vara inne och läsa den kolla gärna min :)



Kram

2010-01-19 @ 21:44:00
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/
Postat av: Bellezza

Joo jag med hade inte varit fel att sticka iväg utomlands

2010-01-20 @ 13:51:43
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0