tacogratäng

har idag varit o storhandlat massor med mat... handlade för hela månaden matpeng, 2000 kr...
handla så att ja fyllt upp frysen till bredden nu.. går knappt o öppna o stänga. men behövdes verkligen.

när ja höll på o frysa in köttfärs o sen funderade på vad ja skulle laga till middag idag. då blev ja sugen på tacos. så gjorde en tacogratäng.. här har ni ett bildbevis:


136d12bcfd17f1602f20776fceeed200.png

receptet:

 * köttfärs
 * krossade tomater eller finhackade tomater
 * majs
 * lök
 * paprika
 * creme fraish
 * tacosås
 * riven ost

stek köttfärs o sen i med tacokryddor.
häll sedan i löken, majsen o paprikan
blanda ner tomaterna, creme fraishen o tacosåsen

lägg taco chips i botten på en ugnssäkerform
häll över röran
lägg på ost

grädda på 200 grader i 20 min


Det ända ja inte tyckte om med denna mat var botten. så nästa gång ja gör den tänker ja hoppa botten o äta chipsen bredvid istället. för röran var mkt mkt god.



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har 10 nu o klarar mig bra på det, dessutom är det en kostnadsfråga: vi måste välja mellan telias eller com hems bredband och då skiljer det 250 spänn i månaden för de extra Mbitsen o det känner inte jag att det är värt...

Hade huset varit anslutet till stadsnätet däremot så hade jag lätt kunnat ta 100 för det hade gått på lika mkt som vår 10 kommer att göra nu! Men men, man kan inte få allt ;)

2010-01-27 @ 22:03:19
URL: http://idinlillavarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har 10 nu o klarar mig bra på det, dessutom är det en kostnadsfråga: vi måste välja mellan telias eller com hems bredband och då skiljer det 250 spänn i månaden för de extra Mbitsen o det känner inte jag att det är värt...

Hade huset varit anslutet till stadsnätet däremot så hade jag lätt kunnat ta 100 för det hade gått på lika mkt som vår 10 kommer att göra nu! Men men, man kan inte få allt ;)

2010-01-27 @ 22:03:39
URL: http://idinlillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0