äckligt...

imorse ringde min klocka 7:50... snoozade en gång... ringde sen upp vårdcentralen, som skulle ringa tillbaka runt ca 8:20... så ställde om klockan o sov en kvar till...

sen pratade jag med dom och fick en tid kl 10.10... så ja ställde om klockan ännu en gång... till kl 9 denna gång... även nu snoozade jag... så var väl uppe vid halv 10 lr något... duschade o borstade tänderna... sen åkte ja ner till centrum vid 9:50 tiden...

väl på vårdcentralen så kollade en läkare på min tå... o han konstaterade direkt att vi måste klippa bort en bit av nageln... så han börja göra iordning sprutor med bedövning... aj, det gjorde ondast av allt o ta sprutorna... usch... kände verkligen hur hela tån fylldes med vätska... den blev bara större o större...

sen fick ja sitta o vänta i kanske 10 min på att den skulle börja verka... och det var dom längsta 10 min jag varit med om... bara sitta i ett tomt rum och glo ut genom ett fönster som var igendraget...

sen började han o klippa... men bedövningen hade inte tagit till hundra... så fick hämta ännu en spruta och lägga mer bedövning... tån blev ännu tjockare... såg mkt roligt ut =)

och fick då sitta ännu 10 min o vänta in bedövningen... men då tog ja fram mobilen... satt o prata med en kompis när ja satt där helt ensam... sen kom läkaren in för sista gången o började klippa... samtidigt som ja pratade med kompisen på facebook... kände inget alls av ingreppet då.. var riktigt bra...

när han klippt klart nageln o ryckt bort den så var d mkt blod...

när han var klar så kom en sköterska in och tvättade rent och la ett förband... hon var jätte duktig... och jätte snäll och lätt o prata med. hon gav mig bra råd om hur jag skulle dämpa smärtan och även hur jag skulle lägga om såret om så skulle behövas.



här har vi nagelbiten som läkaren klipptebort... ser hur äcklig och hur ojämn den är... inte konstigt att man har haft ont...



ser ni hur tjock tån är??? och massa blod... =) =)



nu har jag suttit stilla här hemma i 5 timmar ca... och jag är jätte rastlös... bedövningen har gått bort helt... och till min förvåning har jag inte ont alls... hade tänkt mig värsta smärtan... men har inte behövt ta några fler värktabletter alls sen dom två jag fick på vårdcentralen... känns bra... vill inte äta massa tabletter egentligen.. men måste man så måste man... får se senare ikväll hur det går och hur natten blir...

nu tänkte jag gå ut till köket o laga mat... är hungrig....

Kommentarer
Postat av: Linnea

ser inte alls roligt ut! hoppas att det nu bara blir bättre! Kram

2010-11-30 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0