bugg Medel

idag öppnade anmälningarna till höstens buggkurser. så gick in och anmälde mig. och nu när jag kom hem från jobbet såg jag att jag blivit antagen, så blir att gå bugg medel i höst, gick den förra hösten, men kör en gång till. kan vara bra. plus att nästa steg var man tvungen o gå i par. 

På "Bugg Medel" finslipas tekniken och figurernas svårighetsgrad ökas, tempot blir allt snabbare samt enklare stegkombinationer och grunderna i musikanpassning lärs ut. Musikanpassning är när parets dans återspeglar variationerna i musiken. Kursen bygger vidare på fortsättningskursen, så den kursen bör du som deltagare ha gått innan.

Ni får gärna anmäla er som par , men det går även bra att anmäla sig ensam. Oavsett om ni anmäler er som ett par kommer ni att få byta danspartner med korta mellanrum, så att ni erfarenhet av att dansa med många olika människor. Man lär sig nämligen mycket mer om man dansar med olika personer och det är dessutom mycket roligare. Ett perfekt tillfälle att lära känna nya vänner!

Kursen är på 90 minuter, och vi brukar ha några minuters paus för vila, vatten och eventuellt fika ungefär mitt i kursen.

Instruktörer: Cecilia Holmberg, Lasse Lindström

detta är vad kursen kommer att innehålla. ska bli kul o börja dansa igen. iof har vi dansat lite i sommar. =)

                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0