fullspäckad dag

klockan ringde vid 8:00 snozzade en gång, sen upp och ner till tvättstugan, stoppade in en vittvättsmaskin... gick upp och la mig igen.

klockan ringde vid 9:30... ner i källaren, inser då att ja aldrig satte igång tvättmaskinen, så där var en timme av tvättiden redan borta =S men men, satte igång maskinen denna gång ialf.

sen upp till lägenheten. där jag började fixa ordning lite.  Plockade ner julgardinerna o stjärnorna i fönstret i köket. fy på mig, men det är aldrig för sent =)
Sen började jag att sortera upp en hel låda i tvbänken och en kartong med massa olika papper i. räkningar och andra viktiga saker o ha kvar. sen in med allt i mina pärmar som redan var ordninggjorda. så bara att slå hål i papprena och sen sätta dom i rätt datumordning.

ner till tvättstugan igen, lägga in den vita tvätten i torktummlaren och sen in med en mörk maskin.

när ja kom upp igen blev d o färga håret. sen satt ja en timme och fortsatte med alla papper. och bestämde mig för vad d skulle bli till lunch, kassler, ris o beasås. så blev efter en dusch en sväng ner till ica o inhandlade ris o såsen.
och när ja kom hem igen var d bara o ställa sig o laga maten. åt nyss upp den, lr lite av den, gjorde matlåda oxå. och efter att ja ätit lite så har ja varit nere o hämtat sista tvätten.

och nu är d 10 minuter kvar tills ja ska åka o jobba... så, ses någon annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0