sällskap med Linnea

vaknade imorse kl8 av att strömmen kom tillbaka i lägenheten, undrar varför den varit borta. För vaknade av att min väckarklocka liksom pep när den startade om... konstigt... trodde dock att ja kommit imot sladden lr något under sängen, för då brukar klockan starta om från 00.00.
Men sedan när ja satte igång min stereo så hade den oxå startat om från noll. var o ställa in Rix FM igen.
Började dagen med o slappa i soffan. sen vid 11 ringde ja Linnea. Bestämde att ses nere på staden vid 13 tiden.
innan jag tog på min promenadskorna ner till stan så städade jag lägenheten, diska, damsuga och plocka ner kartonger i källaren och plocka in tvätten som gjordes igår. sen fixa ordning mig själv.

Går i min lilla egna värld med mp3n på högsta volym o öronen på väg ner  till stan. när ja kommit över drottningbron känner ja att någon tar tag i min axel och säger mitt namn. Fy vad rädd ja blev, någon bara dyker upp bakom ryggen på mig, tur som d var så var d bara Sandra. hade smsat någon timme tidigare om att båda skulle ner till stan, men att d inte fanns tid o ses. men ändå sprang vi in i varandra, lr hon rättare sagt in i mig =)
Tog ialf sällskap ner den lilla biten som var kvar ner till stan. hängde med henne in på H&M. sedan stannade ja utanför och väntade vänligt på Linnea som skulle komma med bussen.

Linnea och jag tog sedan en sväng ner till banken. Jag skulle in för o byta batteri i min internet dosa, kan vara bra o ha när en ska betala räkningarna. men där berättade han på banken att ja endast behövde gå över gatan till clas ohlsson och köpa ett batteri. så vi vandrade över gatan, ner för rulltrappan och sedan bort till kundservice. Han i kassan där skickade mig sedan till betalkassan, där batterierna var.
Sedan vandrade vi upp till min optiker, skulle hämta ut och betala mina linser ja var där o beställde för några veckor sedan. På vägen upp dit så springer vi på sandra (igen). Hon hade då varit uppe och hämtat sina nycklar till hennes o killens nya lägenhet. Sedan blev d en sväng in på H&M igen, linnea skulle ha en kajalpenna. Och när vi kom till optikern hade dom lunchstängt. aja, vad gör vi nu, jo Linnea bjuder mig på Burger King. var helt okej, behövdes lite mat i magen vid den tiden. 
Väl hos optikern blev jag fattig, 1140 kr för 6 månaders linser och en undersökning. blä... blir internet handlingar hädan efter.
Sen kom jag på att jag med behövde handla på H&M, behövde en ny hårborste. så blev en tredje tripp in där för dagen. Sedan bar d vägen hem. Lr för till ICA i Tannefors, där vi inhandlade ingredienser till vårt semelbakning vi tänkt oss.

Semlorna var lätt att baka, och vad goda dom blev.  Precis när vi blev klara med dom kom pojken min och Patrik. Så vi böjd dom på nybakat. blev riktigt nöjd. Patrik sa till o med att dom var godare än vad dom man köper är. det är ett bra tecken på att dom var ätbara. =)

Efter det tog vi en biltur till Tornby, där vi var på Jula och köpte någon lyckta till patriks släpkärra och sedan en tång till mig. behöver den för o ändra på hyllorna i mitt DVDställ. hyllplanshållarna sitter så hårt, får inte bort dom =)
Nästa åktur blev till Systemet. inhandlade dricka inför EWG. blev mkt. man vet aldrig hur mkt man behöver. Sen skjutsade vi hem Linnea till Tallboda.
Killarna var hungriga (även jag), så blev en sväng till MAX, dock käkade inte ja något, kände inte för hamburgare två ggr på en o samma dag. 
Väl hemma hos mig blev d o kolla på Sveriges Värsta Bilförare. trevligt med sällskap. Men nu är ja ensam här igen. Så vet inte om ja ska gå o sova lr vad ja ska hitta på.
aja. ha d bra.  puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0