flyttlass

har varit ett litet blogg uppehåll nu några dagar. detta mest för att ja jobbat arslet av mig i helgen och för att ja haft fullt upp med o fixa till nya lägenheten o allt.

i fredags fick ja nyckeln, som ja har för mig att ja skrev om. sen har ja varit där idag hela dagen näst in till. åkte från kisa vid 9 imorse, åkte då till stan, ner till stångåstadens kontor o lämnade in en nyckel, som golvföretaget ska ha på torsdag när dom ska fixa golvet i vardagsrummet. sen var ja på timarii och köpte presentpapper och arbetshandskar.
efter det åkte ja hem och ringde runt efter boende till helgen. ska till nyköping på folkrace då. så ska sova på i stuga på en camping.
vid 11 började jag o packa bilen full med kartonger från källaren och vinden och lägenheten. blev fullt rätt snabbt. sen åkte ja o packa ur detta. har fått bra ben träning idag ialf. tre trappor upp och ner ett väldigt många antal gånger...

väl när ja var i lägenheten fick ja hjälp av en kompis. kul med lite sällskap... sen åkte vi hem till min nuvarande lägenhet och fika lite. sen packa vi in i bilen igen... och ännu en gång upp för alla trappor... men denna gång var det inte lika jobbigt. behöver nog träna tror ja =)

efter att vi sprungit upp med alla lådor o sånt så började vi med o skruva ihop mina sängbord som ja köpte för ett tag sedan. första bordet tog typ 40 minuter att få ihop, inte lätt med två blondiner  och en massa skruvar =) och det andra bordet tog typ 10 min =) lite skillnad.

som belöning var ja o kompis nere o käka kina mat här i tannefors. men ja rekomenderar det inte. smakade typ inget. blir nog inte där igen ialf =(
sen skjutsade ja hem henne och åkte sen ut till mor o far. var där o hämtade min försäkringsräkning på bilen. och sedan lite färg som ja ska ha till köket. ska måla i alla köksskåp.

och så ska vi antagligen åka o köpa säng o byrå imorn =)
kommer att älska vårt sovrum. längtar att få sova där redan.

ska sova lite nu, så ja orkar med imorn med.
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0