resumé

Lördag 9 maj

åkte jag och älskling och några till till Vimmerby där det var folkracetävling. gick runt där hela dagen. var vettigt väder, kom några regnskurar dock, men dom var över lika fort som dom kom. Varför vi åkte dit var för att älskling o hans syster skulle lägga anbud på bilar. så hitta en som var budvänlig lr vad man säger. och älskling fick den.

När vi lastat bilen, lr bilarna, för en kompis fick oxå en bil. så hade två o köra hem, som tur var hade vi två kärror där. så patrik fick ta hem älsklings bil. medans ja o älskling körde ut eriqs bil till hans mamma. sen skjutsade vi hem eriq oxå.
sen hem till älskling. göra oss ordning, lr rättare sagt, han gjorde sig iordning.
sedan väntade vi på att alla skulle bli klara, för vi skulle åka till stan. för vi skulle festa hemma hos mig tänkte vi.
hemma hos mig väntade alex på oss. vi hade sagt kl19, men vi blev sena dock.

festen var helt okej. förutom att några små bråkade hela tiden. och det var väl lite jobbigt. för man la ner all sin tid på o lösa problemen hela tiden. men det hjälpte inte direkt. Sedan for vi alla ner till stan, tanken var att vi skulle gå in. men ena personen hade tappat sitt legg och den andra hade ogiltit. så blev inget med att gå in någonstans. och sen bråkade några till med varandra. vi gick ialf alla o käkade Kebab på Kebabbaren, riktigt gött. älskling o ja dela på en stor meny. sen blev vi trötta på att alla bråkade, så vi gick hem.

        
lite bildbevis från kvällen

Söndag 10 Maj

åkte vi ner till älskling. där han höll på med sin folkracebil. Jag mådde inte speciellt bra den dagen. så ja låg ute i solen och sov på gräsmattan medans han fixa med bilen. var skönt.

Tisdag 12 Maj

Denna dag stod inventering på jobbet på schemat. Allt i hela butiken och lagret skulle räknas. det var kämpigt. hur mkt som helst. jag höll mig till o räkna godiset. men det var nog ändå den jobbigaste biten tror ja. som ett godisbord vi har i butiken. tror det låg runt 400 st påsar med Alhgrens Bilar där. gäller att inte tappa räkningen där inte.
dock så tog inte inventeringen så jätte lång tid. jobbade mellan 8-15 denna dag. riktigt gött med extra pengar.

När jag kom hem så var det dags för tvättstugan. hade inte haft några kläder knappt på flera dagar. men varje gång ja har tid o tvätta så ska alla andra jävlar oxå tvätta i detta hus. medans tvättstugan kan vara ledig i flera dagar innan. men alla ska göra d när ja är ledig och har möjligheten. men jag fick äntligen lite rena kläder =)

Torsdag 14 Maj

dagen började med personalmöte på jobbet. satt i 3 timmar och snacka om en hel del saker. fast vi hann inte med allt ändå. massa mer grejer som behövs tas upp med alla på en osamma gång. men får väl ta d vid något annat tillfälle.

efter personalmötet så åkte jag till Landeryds kyrka. Var där på Begravning. Var Bies mammas moster som gick bort för några veckor sedan. Tänker på dig. R.I.P.

Fredag 15 Maj

På förmiddagen så hade ja ställt klockan på 9. för klockan 11 skulle det vara visning av min lägenhet. så jag gick upp i tid för o städa undan lite. hade varit en jobbig vecka där ja inte orkat med så mkt mer än o jobba o sova. så behövdes städas lite.
efter första visningen åkte jag sedan till statoil, där jag bokade en släpkärra, för vi skulle åka upp till Nyköping senare o kolla på en soffa.
efter statoilbesöket åkte jag till tornby, där ja träffa mamma. vi gick runt i affärerna, och sen in på maxi där mamma handlade mat.
sen åkte jag o älskling och hämtade kärran, sen bar d av till nyköping, där vi som sagt var kollade på en soffa. den var jätte skönt o bra. så d blev den.
sen åkte vi till folkracebanan, där det var kvällstävling denna dag. vi var kvar tills att våra kompisar kört klart. för ingen av dom tre som körde fick åka final, så vi åkte hem istället. åkte hem till mamma o pappa o lämnade av soffan. sen hem o sov.


soffan vi var o köpte, tycks?

Igår

jobbade ja från 9 till 18. sen hem o lagade mat. blev potatismos med fiskpinnar. blev helt okej.
sen på kvällen kollade ja på melodifestivalen. som ja skrev i inlägget i morse så var d rätt låt som vann, enligt mig, tyckte ni något annat?



detta var min summering av min senaste tid. hoppas nu på att min bloggenergi kommer tillbaka...
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0