valborg

igår jobbade ja mellan 12:30 och 20:00. var rätt lugn dag. lr lugn o lugn, men inte överdrivet mkt folk.
efter jobbet åkte ja o handlade lite. behövde köpa något o äta. så köpte en färdig kycklin och potatissallad. men det var inte det ända ja fick med mig hem, utan när ja kom in i butiken hade dom ställt upp massor med jordgubbar. underbart gott såg dom ut o vara. så ja kunde inte motstå. tänkte, varför ska ja sitta hemma ensam på valborg och inte få unna mig något så gott som dessa underbara jordgubbar, så ja köpte mig ett paket.
Så efterrätten blev jordgubbar med mjölk. gud så gott.

Nu när ja sitter här och tänker på hur gott det var, så blir jag nästan sugen på att gå ner o köpa nya även idag. men nej. ska försöka hålla i pengarna. För pratade med Syster Yster i Etuna nyss, och ja e väldigt sugen på att åka upp dit. saknar allihopa faktiskt väldigt mkt. speciellt när d inte blev av att åka upp sist för att jag blev sjuk. men denna gång ska ja klara mig från det. jobbar inte lika mkt innan nu som ja gjorde förra gången. Funderar på att åka upp någon gång under vecka 21. för på fredagen var d tydligen examenmiddag för ingolfarna som pluggat klart och på lördagen var d ingolfgrillning. och alla tillställningar som ingolf fixar är alltid underbara, därför att det är underbara människor. När jag pluggade där uppe kände ja mig mer som en ingolfare än som en ekonom. för umgicks bara med dom, aldrig med mitt eget folk. iof var d ju för att folk var så tråkiga =)

 ser d smaskigt ut?


 ännu godare med kall mjölk =)



idag har ja endast jobbat. och ska nu kolla lite på tv, om d finns något o kolla på vill säga =)
sen sova igen, för imorn ska ja bara på jobbet vid 9... ännu en rolig arbetsdag framför  mig.
ha en bra kväll vänner....

Kommentarer
Postat av: Krican

Sluta läska mig!!

2009-05-05 @ 17:22:26
Postat av: syster yster

länge leve ingolf ;)

hoppas du fortfarande har planer på att komma då?! :D

2009-05-11 @ 17:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0