mkt gjort idag

idag har ja fått massor gjort...
började dagen med sovmorgon... men vaknade  ialf skapligt, vid nio tiden. men låg kvar i sängen o läste o hade mig, så gick väl upp till 10... då fick ja ett ryck o börja städa och möblera om på sofforna...


sen började ja tvätta vid 11, fast att ja hade tid vid 12, men ena tvättstugan var ledig så började tidigare... o sen vid 12 tiden är min tid började så tog ja min tvättstuga ja bokat o slängde in tvätten i torktumlaren...
sen upp o gjorde mig iordning, duscha o sminka mig. for sen ut till tornby, där ja hade en lunchdejt tillsammans med louise, pierre o casper.. riktigt trevligt. o god mat. åt på chili, buffé... d e så underbart gott, skulle kunna leva på den maten.

gick sen en sväng med dom på leksaksaffären, de skulle köpa present till casperman... han blir ett år imorn... stora killen :D

åkte efter d hem och tog hand om den nu torra tvätten som snurrat medans ja var borta o roade mig. gick upp till lägenheten och läste all reklam som ja fått i posten. kollade för en gångs skull igenom nettos reklam, brukar inte göra d. men när ja bläddrade där i pappret så ser ja snygga kaffemuggar. tänkte dom måste ja bara ha. så ja gick ner till bilen igen o tog mig en tripp till netto. aldrig varit i den butiken innan faktiskt. var fint.
väl där så köpte ja 12 stycken kaffemuggar, 6 svarta o 6 bruna. nackdelen är väl att dom var lite mindre än vad ja ville. men dom var så billiga så d gjorde inget. betalade 120 kr för dom :D inga pengar o bråka om.

väl hemma igen så var d o ta på sig lite träningskläder. skulle ut o gå med tre tjejkompisar. skulle ses i berga.. så ja tog mig en springtur dit, lagom uppvärmd. blev en lång tur idag. började som sagt i berga, gick genom johannelund vidare ut mot duvkullen tror ja det heter o halvvägs till ekholmen. förbi alla kolonilotter o bort till hackefors förbi saab o allt o sen tillbaka till johannelund. riktigt skön tur faktiskt.
o tjejerna hängde med upp i lägenheten, för ena tjejen hade inte varit här... så blev lite husesyn :D

sen ikväll har ja lagat middag, pannbiff o potatis.

sen såg ja en film. the bounty hunter. riktigt bra film faktiskt...



senare nu ikväll så har ja städar, diskat o sånt, tagit hand om tvätten, lagt där den ska vara o sådär...

men nu är d sängen som gäller.... bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0