unna mig

igår så unnade jag mig själv massa skönhet...

först åkte jag och fick 45 minuters massage... var jätte skönt, var så himla stel... hon som masserade mig sa att jag var stelare än hennes pappa i nacken, och han hade wiplers skador... den här tjejen som masserade mig var inte blyg i att ta i. det var bra, men i vissa lägen tog hon i så hårt att det inte var skönt. men nu i efterhand så är det betydligt skönare. så det var värt lite smärta.

jag går på massage på Berqvist Massage och Friskvårdsutbilningar. Där har dom elevbehandlingar, man får massage av skolelever i 45 min för endast 150 kr. Det är det verkligen värt. fast ibland har man fått en elev som inte vågar ta i en, och ibland har d varit elever som e så osociala. Men 90 % av gångerna blir det bra! Men man betalar ju inga stora summor, så får man någon som inte kan så mycket så är det ändå skönt o få lite skönhetsmassage.

                                          

Innan jag åkte på massagen så ringde jag till en frisörsalong där jag brukar klippa mig, och frågade om dom hade någon tid efter min massagetid, och det hade dom. så jag bokade in en tid för klippning.
Så efter att jag fått denna sköna massage åkte jag neråt stan. Där jag parkerade bilen i parkeringshuset och gick upp till salongen. Där berättar jag för receptionisten att jag hade en tid, och det visade sig att det var hon som stod i disken som skulle klippa mig, så var bara att gå o sätta sig i stolen direkt.
hon frågade vad jag ville göra med håret, hon bara skrattade åt mitt slitna hår... jag sa att jag ville klippa bort det som verkligen behövdes och sen fick hon komma med förslag. Så hon klippte bort det slitna och sen klippte hon av på längden och gjorde håret tjockare nedtill lr vad hon kallade det. sen klippte hon till luggen.
det var väl vad hon gjorde, så blev inte mkt förändring, men ändå skönt var det. Dom är så duktiga där jag går, Brännpunkt går jag till. Dom har nog en bra timlön, jag satt i den där stolen i typ 15 min, för 320 kr. Men jag tycker ändå att dom är hyfsat billiga, finns ju frisörer som är betydligt dyrare.

                                


Efter min tid hos frisören så gick jag en liten sväng på stan. Men var inget direkt som jag var ute efter så försökte hitta någon mat o köpa med mig hem. köpte mat på Ming Palace. Kyckling med grönsaker och cashewnötter. Men var ingen höjdare maten. smakade inte speciellt mycket. men jag blev mätt i alla fall.

           

På väg ner till bilen så gick jag förbi en bokaffär, så var tvungen och gå in. för förra veckan så släpptes den fjärde boken i kallendorft serien. den var jag bara tvungen att ha! så fick bli ett inköp av den.
      

Har läst de andra tre böckerna i serien, dom är så himla bra. dom borde alla läsa. speciellt om du är från linköping, så skönt och veta hur det ser ut precis där polisen Malin går och åker.

På kvällen igår låg jag hemma i soffan, ensam. älskling har varit borta o jobbat hela veckan, inte setts sen i måndags lunchtid... men i eftermiddag ses vi igen...
När jag låg i soffan så kollade jag på en del avsnitt av Skilda världar. När jag tänker tillbaka på den tiden som skilda världar gick på tvn, år 1996, så kommer jag ihåg att jag smög ut på kvällarna till mamma för att jag ville se skilda världar, fick egentligen inte vara uppe så dags på kvällarna, men ibland fick jag sitta där med mamma i soffan och kolla på ett avsnitt. =)

                

sen gick jag och la mig tidigt igår kväll. hade så himla ont i huvudet och var trött. och detta resulterade i att jag var på ett grymt dåligt humör, tur att jag var ensam hemma och ingen fick se mig =)
Hatar när alla känslor bara rinner över och man mår dåligt utan att egentligen veta varför lr vart det kommer ifrån. Men idag är det lite bättre, fortfarande på lite halv dåligt humör. ska nog sätta igång några avsnitt till av skilda världar, sen ska jag försöka ta reda på om jag orkar fixa med något idag, några samtal ska jag göra, inför flytten, bland annat ska jag ringa om Elen, Bredbandet, Hemförsäkringen och göra en flyttändring. Mkt man måste tänka på innan man flyttar!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter som en riktigt lyxig dag! Du är helt klart värd en sådan!

2011-04-30 @ 11:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0