bilhelvetet lever igen

igår när ja åkte till jobbet så dummade sig den... stereon o fläkten glappade några ggr... tänkte inte så mkt mer på det. men när jag skulle starta bilen på jobbet sen när ja slutat, ja då fanns d inte en tendens till batteri kvar i bilen. hmm... hur gör jag nu... skulle gå in o hämta vår startvagn som vi har på jobbet, men när ja var påväg in, så kom min sysslings kusin Ante. det tyckte jag var lägligt, så ja fråga om han kunde hjälpa mig, jag hade kablar o allt så behövde bara hans bil till hjälp. och det gick ju galant.
så åkte hem, ställde bilen o tänkte inte mer på det.

men idag gick ja ner med lite skräp, och när ja var nere så kollade jag om bilen gick igång. nej. inte någon gnista alls. jaha, vad gör jag nu då? ska ju åka o jobba om några timmar. hmm. ringer pappa.

sen försökte jag ragga upp någon som kunde komma o starta min bil, så jag kunde åka till mekonomen o handla ett nytt batteri. sen åkte ja till vikingstad där pappa hjälpte mig o sätta i det nya! så nu går bilen som han ska igen, om inte lite bättre... :D

nu är d frukost/lunch innan jobbet som gäller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0