godis

igår var jag duktig och cyklade bort till affären när jag skulle handla. tänker inte vara ¨så lat att man tar bilen hädanefter. är ju inte alls långt. och det är inte jobbigt o få fram cykeln heller. så inga undanflykter nu.

men igår när ja handla så handla jag till middagen, köpte en sådan färdig potatisgratäng och några köttbitar. det var faktiskt riktigt gott.

sen köpte jag lite lösgodis oxå. och jag handla inte alls mkt ska jag berätta. men när jag kom hem, hade reagerat att det blev dyrt men trodde d var köttet, så kollade jag på kvittot, och nu förstod jag varför det hade blivit så dyrt. enligt kvittot hade jag handlat 4 kilo godis = 200 kr. och Filip jämförde godispåsen och ett mjölkpaket, mjölkpaketet vägde mer än godiset, så jag fick betala för betydligt mkt mer än vad jag handla. så surt, att jag inte kollade det tidigare. urk. blev skit sur. men men. jag blev inte direkt fattig på de kronorna, men irriterad. kassörskan måste slagit in fel PLU kod.
så den godispåsen har vi njutit av varje godisbit....

                           

Kommentarer
Postat av: Linnea

spara kvittot o be om pengarna tillbaka. säg att du vägde där hemma o att den kom upp i tex 375gr. då borde det lösa sig!

2011-06-03 @ 08:28:53
Postat av: Krican

Så blir det när man inte handlar av min mamma ;)

2011-06-03 @ 18:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0