trött

nu är ja helt slut... jobbat i 10 h idag... visst d kanske inte är så mkt, speciellt inte om man frågar karln min.
Jag har iof inte tyckt att dessa timmar varit jobbigt idag, för idag har ja inte jobbat med det vanliga, kassa o ta hand om kunder o så. utan idag har det varit ombyggnation på plonogram. Plonogram är ett bestämt sett, av folk uppe på huvudkontoret i sthlm, hur det skall se ut i butiken. var sak har sin plats kan man säga!

så idag har vi byggt om i frysen. det var ett stort projekt. och ett kallt sådan. men nu är det gjort och snyggt blev det. =)

sen har vi kört bröd och kakor. Där blev det dock lite "fel" mellan oss kollegor, skall inte ta hela historien här, vill inte hänga ut någon. Men det hade blivit missförstånd mellan oss. Men gjort är gjort. så nu tror jag att det är löst igen.

nästa del vi började på var kemteknik, typ sånna varor som diskmedel, hårprodukter, tamponger m.m.
den var det mkt som inte stämde på, samtidigt som det inte var alls speciellt fel heller. men där blev det oxå snyggt till slut. Dock många varor som egentligen inte skulle varit med, men som fick stanna kvar ändå för dom måste ju ta slut innan vi kan göra klart helt och hållet. Men när grejen är slut är det bara att göra flera ansikten av det som skall finnas i sortimentet.

Det är väl vad jag har pysslat med idag. så nu har ja gjort mig förtjänt av o ligga på soffan. Väntar bara på ett telefonsamtal från bredbandbolaget. fick min bekräftelse idag på att jag gjort en flytt på min bredband från o med den 1 juni. Men i det priset som står så kostar min heltelefon enligt pappret 69 kr. och så som jag har det idag så är den delen helt gratis. så måste höra med dom, om det är så att jag kommer få betala 69 kr från o med flytten, i så fall skall jag säga upp hemtelefonen, för det är inget som jag behöver, ringer ju bara massa telefonförsäljare till den. har mest haft den för att den ingick gratis i mitt abonemang.

På tal om telefonförsäljare så ringde det faktiskt en nu när jag kom hem. någon från ett elbolag. och jag har redan pratat med ett elbolag och hade funderingar på att ta elen hos dom, men ångrade mig. Så jag sa som det var till denna "snubbe" att jag har för mkt att styra med nu i flytten och att jag redan sagt nej till ett annat bolag, som jag oxå skulle spara ca 80-100 kr i månaden hos.
jag orkar bara inte ge mig in i sånt, speciellt när jag inte förstår så mkt av det. så jag tar vad jag får liksom.
iof ska pappa hjälpa oss att fixa något bra avtal med dom som jag haft min el hos nu i 2-3  år. så något kanske det kan göra på priset, jämfört med vad jag haft innan då det bara rullat på och jag bara betalat typ =)

ne nu ska ja slöa... hej svejs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0