stopp

under en längre tid så har det varit problem med avloppet i köket i vår lägenhet. men det har kommit och gått väligt mkt.

men häromdagen så blev d sådär totalstopp igen. alltså när man spolar i ena hoon så kommer det upp vatten näst intill direkt i den andra och fortsätter man spola så fylls båda hoarna med vatten. och när man stänger av för att låta det skunka undan händer typ inget alls. kan ta några minuter innan vattnet är borta.

och sen har vi haft jätte problem med bananflugor i köket oxå, och jag tror att det kan ha med avloppet och göra. för sitter säkert något gott där i som drar till sig flugorna.

men idag fick jag nog, orkar inte med detta längre, så ringde hyresvärden faktiskt o fråga vad ska jag göra. men hon gjorde en felanmälan så skulle en rörfirma komma och kolla på det där. är bättre att någon som kan det ger sig in på det än att vi gör d som inte vet vad vi gör =)

så nu är d bara o invänta tills dom ringer. hoppas det kan ske denna vecka kanske.





uppdatering: märke nyss att när jag kör diskmaskinen och den ska tömmas på vatten, ja då fylls diskhoon igen. så något knas är d någonstans.

hoppas de kommer snart o fixar d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0