köttgryta

idag har jag fixat o donat lite hemma.

började med att jag hade tvättstugan kl 8 imorse. var helt död när klockan ringde. men gick upp och plockade ihop sista kläderna. sen så hade vi varit i rimforsa igår och hämtat massa saker som filip hade kvar där nere. så bilen var full med saker som jag tog och packade upp o lägenheten. efter det så var det in med kläderna i torktumlaren. och sen åkte jag till ica signalen och handlade. där handlade jag till dagens middag och hårfärg.

när jag kom hem så började jag med håret. kände för en ny färg. så blev en mörkare blond lr vad den hette. men liknar mer brun än blond tycker jag.

efter det så har jag bara slöat lite. kollat en del avsnitt på skilda världar. gick in på disc 4 av 5 idag =)

sen när klockan var runt 12-13 tiden så började jag med dagens middag. hade tänkt o göra köttgryta. så jag började med o steka köttet jag handlade, och när det var stekt så hällde jag på 1 liter vatten, och i med massa kryddor. sen fick det stå fram till kl 16 ungefär.
då åkte jag mot mitt jobb, och pressade massa flyttkartonger. orkade inte med dom hemma längre. och efter det träffade jag filip där på jobbet. och då åkte vi mot Rimforsa. där vi skulle hämta de sista sakerna och lämna över nycklar till dem nya hyresgästerna.

när vi kom hem till stan igen så fortsatte jag med maten. skala potatis och hällde ut kokvattnet till köttet och hällde istället på grädde.

denna måltid blev grymt god. mumma som jag brukar säga. =)

för tillfället så försöker vi att ansluta filips dator till vårt internet. går inget bra, så jag sitter i en chattkö till support här nu. jobbigt. är så segt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0